איך להכין את הגוף לחורף? שיטות טבעיות לתמיכה למערכת החיסונית

החורף בשיאו ואיתו הולכות יד ביד מחלות חורף, צינון ושפעת עוצמתית שאנו חווים השנה. מערכת החיסון שלנו דרוכה מתמיד וצפויות לה מלחמות רבות נגד נגיפים, וירוסים ומחוללי מחלות שונים. מדוע הכרחי יותר מתמיד לתמוך במערכת החיסון ומהן הדרכים המומלצות לכך, בכתבה שלפניכם.

כבר שנים מפצירים בנו “לחזק את מערכת החיסון”, ויש לכך סיבה טובה…
המערכת החיסונית שלנו, אשר נועדה לשמור על בריאות מיטבית, מורכבת מרקמות, איברים ותאים שונים אשר אחראים על הגנה על הגוף מפני פולשים כגון חיידקים, פטריות, טפילים ווירוסים והשמדתם, סילוק רקמות פגועות אשר נוצרו עקב מחלה ואף השמדת תאים סרטניים.

כאשר מערכת החיסון שלנו לא במיטבה, נוצר כשל חיסוני ומערכת ההגנה של גופנו חלשה מדי מכדי להתמודד עם איומים על בריאותנו.
אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת נוטים יותר לחלות במחלות זיהומיות כגון שפעת, דלקת ריאות וכן לחוות את המחלה באופן קשה ממושך יותר.
בנוסף מערכת חיסונית מוחלשת תגרום לרוב לעייפות, תשישות וחוסר אנרגיה, בעיות בעור ובמערכת הנשימה.

המערכת החיסונית הינה מערכת מאוד רגישה והיא מושפעת ממגוון גורמים שונים כגון מחלה ממושכת, שימוש בתרופות, העדר פעילות פיזית, מצבי סטרס ולחץ, מחסור בשעות שינה, תזונה לקויה, חוסר פעילות גופנית ועוד.
על פי כך, ניתן לחלק את השאלה “כיצד ניתן לתמוך במערכת החיסון” לשתי שאלות עיקריות (עליהן תקבלו מענה בפסקאות הבאות): “מה עלינו לאכול כדי לחזק את המערכת החיסונית ומה עלינו לעשות כדי לחזק את המערכת החיסונית?”

מה עלינו לאכול כדי לחזק את המערכת החיסונית?

למצב התזונה ודפוסי אכילה השפעות מגוונות על מערכת החיסון. בין היתר, התזונה יכולה להשפיע על מיקרוביום – מושבות של חיידקים החיים בגופנו ותפקידם לסייע בלחימה נגד פתוגנים ומחוללי מחלות וכן לסייע בעיכול המזון וייצור ויטמינים החיוניים לתפקוד תקין, אך לא רק. גם מחסור ברכיבים תזונתיים הידועים כבעלי תכונות נוגדות דלקת עלול להשפיע לרעה על תפקוד המערכת החיסונית ועוד. למערכת העיכול גם כן תפקיד מרכזי בשמירה על מערכת החיסון, שכן יותר מ-50% מהמערכת החיסונית שלנו ממוקמת באזור מעיים.
אם כך, על מנת לחזק ולשמר את מערכת החיסון, קיימת חשיבות רבה לשמירה על תפריט מאוזן ומזין; אכילת מזון בכמות מבוקרת, עשירה ברכיבים וסיבים תזונתיים החיוניים לתפקוד מערכת החיסון אשר מסייעים לעידוד מושבות חיידקים ידידותיים במעי; ניתן גם להוסיף צריכת צמחים למילוי חוסרים . תוסף התזונה ויראליס מבית המותג גילוורדי מורכב משילוב ייחודי של 20 צמחים ושמנים ופותח למטרת תוסף לתמיכה למערכת החיסונית.

מה עלינו לעשות כדי לחזק את המערכת החיסונית?

  • כאמור, לא רק לתזונה יש מרכיב חיוני בחיזוק המערכת החיסונית, אלא גם במצבו הגופני. על כן, חשוב להקפיד על ביצוע מספר פעולות יום יומיות, בניהן ניתן למנות:
  • שמירה על משקל גוף תקין: הוכח מחקרית כי קיים קשר בין רמות לפטין (הורמון השובע) בדם לבין פעילות מערכת החיסון. ככל שמשקל הגוף גבוהה יותר, כך רמות לפטין עולות ומפעילות מאמץ על מערכת החיסון.
  • פעילות גופנית יומית: מינימום 20 דקות של פעילות גופנית ביום יתרמו לרמות נמוכות של הפעלה חיסונית ובכך יחזקו את מערכת החיסון שלכם.
  • הימנעות מסטרס: אנשים הנמצאים תחת לחץ ממושך הינם בעלי רמות גבוהות של ציטוקינים וקורטיזול מחוללי דלקות בגוף אשר עלולים לשבש ולהפחית את התגובה החיסונית. לאלו הנמצאים בסטרס מומלץ לבצע תרגילי
  • נשימות ומדיטציה התורמים לתחושת רוגע ושלווה.
  • הקפדה על שעות שינה : מחסור בשעות שינה מפעיל את המערכת החיסונית לחינם ומפחית את יעילותה. על פי מחקרים, אנשים הסובלים ממחסור בשעות שינה נוטים לתחלואה גבוהה יותר עקב חשיפה לוירוסים.

לסיכום, מערכת חיסונית מוחלשת משאירה את גופנו חשוף ופגיע שילוב של תוסף תזונה איכותי, אכילה מגוונת ומאוזנת וכן שמירה על בריאות פיזית יעניקו לכם הרגשת בריאות.

! במקרים הבאים יש להתייעץ עם רופא טרם השימוש: ילדים (עד גיל 15), נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הנוטלים תרופות לדיכוי פעילות מערכת החיסון, כל אדם יש לו רגישות למי מהרכיבים של תמצית הצמחים.
* מוצריה של GILVERDI הם אינם תרופה ואינם מיועדים לרפא מחלה כלשהי. ההסתמכות על המידע המפורט להלן היא על אחריות הקורא בלבד ומומלץ להתייעץ עם רופא מוסמך טרם רכישת מוצר כלשהו.
* נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם וילדים – יש להיוועץ ברופא.

gold gilverdi gold

חברת GILVERDI עוסקת בפיתוח, שיווק ומכירה של תוספי תזונה המבוססים על פיתוח ושילוב יחודי של הצמחים, על מנת להעצים את סגולותיהם ויעילותם

מאמרים נוספים

פורמולה טבעית למערכת חיסון עוצמתית

בלעדי לרוכשים באתר!

עד 35% הנחה על המוצרים באתר

ובנוסף

משלוח חינם ברכישת מארז זוגי או יותר

דילוג לתוכן